Вече по традиция през април Център АЛОС организира серия от уъркшопи в различни области на съвременното изкуство с ученици от Национална гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа“ – гр. Трявна. Инициативата е част от Образователната платформа за съвременно изкуство „Паралелни стъпки, паралелни пространства“. През тази година реализациите се осъществиха в между 18 и 21 април на открито в градската среда, като в тях бяха въвлечени всички ученици от училището.
Учениците от осми клас участваха в уъркшоп за стрийтарт. За основа на тяхната работа бяха използвани практиките на световноизвестния артист Джей Ар (JR). Осмокласниците първоначално се снимаха взаимно и разпечатаха снимките на части на училищния принтер. След това съединиха частите с хартиено тиксо, за да се получат големи изображения, които разлепиха на комуникативни места по улиците на Трявна.
Учениците от девети и десети клас участваха в два уъркшопа за инсталации и интерактивно изкуство. Деветокласниците използваха червена прежда, с която върху големи дървени рамки създаваха различни визуални конфигурации. Рамките бяха инсталирани една зад друга на централния площад „Пенчо Славейков“ в Трявна. Погледнати само от определени гледни точки конфигурациите от прежда създавах конкретни изображения. Подобен бе принципът на работа и на десетокласниците. Те обаче изработиха обемни модули от дървени летви и плат. Инсталираха ги така, че да се застъпват в пространството и върху тях с акрилна боя изрисуваха различни образи. Така, в зависимост от гледната точка на зрителя в инсталацията можеше да се разчетат образите на птица, око или надписът „арт“.
Учениците от единайсети клас се работиха с видео. Те снимаха кадри на различни места из града и ги монтираха и обработваха в компютърната зала на училището. Творбите, които създадоха бяха показани на LЕD екрана на площада.
На Дванайсетокласните бе проведено обучени за принципите на презентиране, подготовка на творческо CV и портфолио, представяне пред публика, пред бъдещи работодатели и пред академично жури в университети. Учениците обтренираха основни принципи на невербална комуникация, изявяване твърдение, тактики за „мирно водене на спор“ и защитаване на различно мнение и собствена позиция пред аудитория.
На финала резултатите от работата на всички творчески уъркшопи бе представена публично на площад „Пенчо Славейков“ пред жителите и гостите на Трявна.
Реализацията се осъществи с подкрепата на Община Трявна. Образователната платформа за съвременно изкуство „Паралелни стъпки, паралелни пространства“ се реализира с подкрепата на Фондация Америка за Българя.