Център Алос представя най-скандалните филми за своето време в рамките на проект „Кино без салон“, който след успеха си в София, стартира и в Габрово.
„Кино без салон“ е образователна инициатива, насочена към запознаване с основни тенденции в историята на киното. Началото й бе поставено през 2012 г. от Режисьора Никола Бошнаков и художника Добрин Атанасов. Идеята е в неформални пространства да се представят ключовите произведения на филмовото изкуство и да се разясняват възлови моменти, свързани с концепциите на авторите и контекста на създаване на произведенията. В рамките на отделни модули се проследява развитието на темите, които формират съвременните ни представи за кино.
Инициативата е адресирана предимно към ученици, студенти и млади хора, които поради обективната ситуация, не са имали възможност да се докоснат до класическите образци на световното кино и в голяма степен познават единствено комерсиалната страна на киноиндустрията. Нетрадиционната форма на представяне има за цел да формира нови публики с интереси, надхвърлящи масовия вкус, наложен от битуващия комерсиален културен модел.
Проектът предвижда съпроводените с лекции и дискусии прожекции да се провеждат два пъти месечно в галерия „Орловска 10“ – Габрово. Първият модул от филми носи името „Най-скандалните филми за своето време“. Началото му бе поставено с култовия филм „Животът на Брайън“ (1979) на гениалните Монти Пайтън, в рамките на културните събития „Локация Център 2013“. По-нататък, в програмата на модула са включени „Последно танго в Париж“ (1972) на режисьора Бернардо Бертолучи, „Таксидермия“ (2006) на Дьорд Палфи и др. Лектори и модератори на събитията са Никола Бошнаков, Цветомир Цанков и Добрин Атанасов.
Проект „Кино без салон“ се осъществя от Център за неформално образование и културна дейност АЛОС с подкрепата на програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“.